Training 'Jouw voedselbeleving in de spotlight'

25-10-2021
0 reacties

Na de Tweede Wereldoorlog is het beleid er op gericht geweest om voldoende voedsel van goede kwaliteit voor een lage prijs te produceren. Dit is goed gelukt. Keerzijde van het verhaal is onder andere dat er steeds minder mensen een directe relatie hebben met onze voedselproductie. Ons eten wordt veelal geproduceerd in lange voedselketens die voor de consument vaak bestaan uit anonieme partijen. Hierdoor is de afstand tussen boer en consument steeds groter geworden. We willen samen met boeren, burgers en andere partijen uit de keten, komen tot een herwaardering van ons voedsel. 

Updates

Goed eten doe je in Brabant. Speciaal voor Brabantse agrarische ondernemers die bezoekers ontvangen, is de training ‘Jouw voedselbeleving in de spotlight’ ontwikkeld. Meld je aan voor deze gratis training, vertel je verhaal en zet jouw bedrijf op de kaart.

Brabant heeft een unieke agrifood-positie: van grond tot mond, Brabant kent alle aspecten van de sector. Met een foodsector in de top van Europa, 23 Michelinsterren restaurants en een rijke traditie als makers en bereiders van heerlijk en eerlijk eten, hebben wij Brabanders veel om trots op te zijn. Samen met jou willen wij deze trots delen met de bezoeker.

De training

Voor agrarische ondernemers die hun bedrijf combineren met een publieksfunctie heeft VisitBrabant samen met ZLTO een trainingsprogramma ontwikkeld: 'Jouw voedselbeleving in de spotlight'. Hoe presenteer jij jouw aanbod op een manier die de bezoeker inspireerd om jouw locatie te bezoeken? Hoe denkt de (inter)nationale bezoeker en hoe kun je hen bereiken? Hoe kun je jouw aanbod laten aansluiten bij de wensen van je gasten?

De training bestaat uit drie online-trainingen (van max 1,5 uur) en een trainingsmiddag (duur 4 uur) op locatie. De trainingsmiddagen worden in de tweede helft van november 2021 in drie regio’s van Brabant georganiseerd. Tijdens deze trainingen bieden wij je hulp, om wat bezoekers op jouw agrarisch bedrijf kunnen beleven, onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Zo kunnen we met elkaar het publiek verleiden om jouw bedrijf te bezoeken. Heb je de training voltooid? Dan lift je mee op de marketing vanuit VisitBrabant, dat Brabant als foodregio op de kaart zet!

Voor wie?

Het programma is gericht op ondernemers die gevestigd zijn in Van Gogh National Park i.o. die een landbouwonderneming combineren met een publieksfunctie en bijdragen aan een meer duurzame voedselketen. Herken jij jezelf in deze omschrijving en wil je graag deelnemen aan het programma?

Meld je dan nu aan!

Samenwerkende partijen

De training ‘Jouw voedselbeleving in de spotlight’ is een initiatief van FoodUp Brabant (onderdeel van de provincie Noord-Brabant), VisitBrabant, Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO) en Van Gogh National Park. De training is onderdeel van het programma Goed eten in Brabant. Goed eten in Brabant wordt mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Brabant en is ontstaan uit het internationale project EUREGA: EUropean REgions of GAstronomy.

Het Brabantse EUREGA-actieplan focust zich op het versterken van duurzame, innovatieve en streekgebonden initiatieven. Om Noord-Brabant nog meer op de kaart te zetten als trotse regio met een aansprekend voedselaanbod werken we samen om bijzondere en vernieuwende foodconcepten, de Brabantse eetcultuur en duurzaam streekgebonden producten onder de aandacht te brengen. Met elkaar willen we bezoekers uit Brabant en van verder weg inspireren om dit bijzondere aanbod te leren kennen en te genieten van de Brabantse gastvrijheid die ermee gepaard gaat.

Meer informatie

Kijk op de website van Visit Brabant voor het programma, de data en meer informatie over deze training.

Afbeeldingen

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.