Inspiratie om meer klanten te trekken

13-06-2022
0 reacties

Na de Tweede Wereldoorlog is het beleid er op gericht geweest om voldoende voedsel van goede kwaliteit voor een lage prijs te produceren. Dit is goed gelukt. Keerzijde van het verhaal is onder andere dat er steeds minder mensen een directe relatie hebben met onze voedselproductie. Ons eten wordt veelal geproduceerd in lange voedselketens die voor de consument vaak bestaan uit anonieme partijen. Hierdoor is de afstand tussen boer en consument steeds groter geworden. We willen samen met boeren, burgers en andere partijen uit de keten, komen tot een herwaardering van ons voedsel. 

Updates

In dit online ondernemersmagazine 'Goed eten in Brabant' komt aan bod hoe je de aandacht van (potentiële) klanten trekt door jouw bijzondere verhaal. Naast handvatten, staat het vol met aansprekende voorbeelden.

Je leest ervaringen van collega-ondernemers en krijgt tips & trics om je onderneming op de kaart te zetten.

Lees het ondernemersmagazine Goed eten in Brabant

Jouw bedrijf met (h)eerlijke voedselproducten als publiekstrekker vol met verhalen. Waar de plek, jijzelf als ondernemers en de producten en belevenis zijn. Een locatie vol van verhalen en emoties met leuke dagrecreatie, een unieke overnachtingsgelegenheid, inspirerende workshop, smakelijke proeverijen, een verrassende pluktuin, gezellig terras en/of ambachtelijke winkel. Zie je het voor je?

Laat je inspireren door collega-ondernemers die het trainingsprogramma 'Jouw voedselbeleving in de spotlight' hebben gevolgd. VisitBrabant ontwikkelde dit met ZLTO in samenwerking met de Provincie Noord-Brabant.

Hoe je storytelling in zet om jouw unieke verhaal over te brengen en tips & trics om je onderneming op de kaart te zetten, vindt je samen met praktijkvoorbeelden in het magazine. Ook lees je meer over het marketingprogramma 'Goed eten in Brabant' van VisitBrabant waar jij van kunt profiteren.

In het najaar van 2022 wordt de gratis trainingsmiddag nogmaals aangeboden. Hierbij krijg je samen met collega-ondernemers hulp om wat bezoekers op jouw agrarisch bedrijf kunnen beleven/proeven onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Als je het programma hebt afgerond, lift je mee op de marketing- en communicatieactiviteiten van VisitBrabant. Heb je interesse om deel te nemen? Geef dit door aan Mariska van Koulil, tel. 06-83500868.

Lees het ondernemersmagazine Goed eten in Brabant

Ambitie provincie

Dit initiatief draagt bij aan de ambities van de provincie voor de landbouw- en voedselketen van morgen, zoals beschreven in het beleidskader Landbouw en Voedsel 2030. Daarbij stelt de provincie zich onder andere ten doel dat de Brabantse landbouw- en voedselproductie in 2030 gemeenschapsinclusief is. Met het ondernemersmagazine en de trainingen Goed eten in Brabant wil de provincie er samen met partners voor zorgen dat de landbouw- en voedselketen actief bijdraagt aan een gezonde leefomgeving en ruimtelijke kwaliteit. Zodat de Brabanders de landbouw- en voedselsector waarderen en zij zich daarmee verbonden voelen.

Afbeeldingen

0  reacties

Cookie-instellingen