Wat doe je met data en hoe zet je het op de best mogelijke manier in? Of je nu voor de massa werkt of voor het individu. Data kan antwoorden geven op kwesties die op het oog moeilijk op te lossen zijn.
Frits van Eerd staat aan het hoofd van de Jumbo supermarkten in Veghel en heeft inmiddels ruim 700 winkels waar wekelijks meer dan 10 miljoen pintransacties worden gedaan. Simone Koekkoek heeft in Almkerk Pixelfarming opgericht, een concept waarbij een stuk land in kleine vierkantjes wordt opgedeeld. Iedereen die dat wil kan vanuit huis zo’n stukje land door een robot laten bewerken en er vervolgens van oogsten.
Deze aflevering horen we de visie op 2030 van Stijn Markusse van Boerschappen. Hij heeft een belangrijke waarschuwing; generatie Z kun je niet meer aan het lijntje houden met mooie marketingpraatjes, het wordt tijd voor bedrijven om de daad bij het woord te voegen en data biedt daarvoor oneindig veel kansen. Of zoals hij het zegt: “Data wordt de bewijslast van deugen.”
Luister in Spotify
Luister in Itunes