Podcast De club van 30 #2: Slim

Hoe kun je data het beste inzetten? In de 2e podcast van #Declubvan30 hierover 2 topondernemers Frits van Eerd (runt 700 Jumbo supermarkten), Simone Koekkoek (werkt met Pixelfarming in Almkerk). Verder Stijn Markusse (Boerschappen) over zijn voedselvisie op 2030.

Wat doe je met data en hoe zet je het op de best mogelijke manier in? Of je nu voor de massa werkt of voor het individu. Data kan antwoorden geven op kwesties die op het oog moeilijk op te lossen zijn.

Frits van Eerd staat aan het hoofd van de Jumbo supermarkten in Veghel en heeft inmiddels ruim 700 winkels waar wekelijks meer dan 10 miljoen pintransacties worden gedaan. Simone Koekkoek heeft in Almkerk Pixelfarming opgericht, een concept waarbij een stuk land in kleine vierkantjes wordt opgedeeld. Iedereen die dat wil kan vanuit huis zo’n stukje land door een robot laten bewerken en er vervolgens van oogsten.

Deze aflevering horen we de visie op 2030 van Stijn Markusse van Boerschappen. Hij heeft een belangrijke waarschuwing; generatie Z kun je niet meer aan het lijntje houden met mooie marketingpraatjes, het wordt tijd voor bedrijven om de daad bij het woord te voegen en data biedt daarvoor oneindig veel kansen. Of zoals hij het zegt: “Data wordt de bewijslast van deugen.”

Luister in Spotify

Luister in Itunes

Natuurlijk zijn de afleveringen ook te beluisteren via je favoriete podcastplatform waar je je kunt abonneren op deze serie. Meer informatie en aflevering 1 vind je hier.

Een podcast over onze voedseltoekomst van dichtbij

Hoe ziet de Brabantse landbouw- en voedselketen er uit in 2030? In deze serie van vier afleveringen geven de hoofdrolspelers daar zelf antwoord op door met elkaar in gesprek te gaan. Of het nu gaat om een vader die zijn melkveebedrijf de komende jaren overdraagt aan zijn dochter die wil innoveren of de supermarktbaas met 700 winkels die met iedereen in de keten een goede relatie nodig heeft. Deze ‘Club van 30’ gaat met elkaar aan tafel over hoe zij een bijdrage leveren aan een duurzame landbouw- en voedselketen in 2030.

De "Club van 30" kijkt terug, vooruit, maar staat ook stil bij het heden. Bij succes, bij fouten om van te leren. Om te inspireren, om elkaar te helpen. Twee gasten, één gezamenlijk doel; samen op weg naar 2030. Jij bent van harte uitgenodigd om ook lid te worden van de "Club van 30"! Denk en praat mee via dit platform.

Afbeeldingen

De club van 30: afl. 2 Slim

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen