Agrofoodpluim voor Deterra

De provincie Brabant reikt woensdag de Agrofoodpluim uit aan voedselvernieuwer Deterra in Den Bosch. Oprichter Frans Broeders krijgt die opsteker omdat hij een duurzame voedselketen oprichtte, die op internet producenten en consumenten bij elkaar brengt.

Frans Broeders bedacht een nieuw verdienmodel voor boeren, die daarmee hun voedsel direct aan de consument kunnen verkopen. Broeders deed het idee voor zijn online 'voedselmarktplaats' op in de praktijk: "Na jarenlange ervaring in de agrofoodsector merkte ik dat het traditionele systeem zoals in de supermarkt niet klopte. De boer is niet goed af qua inkomsten en de consument krijgt niet de kwaliteit waar hij recht op heeft. Consumenten laten genieten van eerlijk, vers, gezond eten van boeren uit de buurt is onze missie."

Online foodmarkt Deterra wil consumenten laten genieten van eerlijk, vers en gezond eten van boeren uit de buurt. En dat allemaal zonder tussenkomst van de supermarkt en voor eerlijke prijzen die voor zowel de boer als de consument kloppen. Met dit initiatief bevordert Deterra de omslag van volumegericht naar klantgericht denken én verlaagt de drempel voor consumenten om lokale producten te kopen. Een duurzame voedselketen is het gevolg en hiermee levert Deterra een grote bijdrage aan de transitie naar een duurzame agrofoodsector in Brabant.

De Agrofoodpluim is de aanmoedigingsprijs van de provincie Noord-Brabant, waarbij maandelijks de waardering voor initiatieven die voorop lopen in innovatie en verduurzaming binnen de agrofoodsector wordt uitgesproken. 

Klik op de foto om het filmpje over Deterra te bekijken. 

Cookie-instellingen